محل تبلیغات شما

تو قسمتهای قبلی در اینجا و اینجا در مورد استراتژی های انجام پروژه گفته بودم که شامل استراتژی های یکپارچگی و تنوع میشد و چند تا مثال زده بودم.

نوع سوم استراتژی هایی که میشه تو همه سازمانها و به ویژه سازمانهای پروژه محور اجرا کرد استراتژی های تنوع هستن. تو این نوع استراتژی سازمان در محصولی که ارائه میده تنوع به خرج میده. یه نوع از این استراتژ، استراتژی "تنوع ناهمگون" هست یعنی محصول جدیدی رو ارائه میده که غیر مرتبط با محصولات و خروجی های قبلیشه.

مثال پروژه ایش اینه که مثلا یه شرکت ساختمانی که تا حالا در زمینه ساختمانی و بلند مرتبه سازی فعالیت کرده، یه پروژه جدید در زمینه حمل و نقل ریلی یا نفت و گاز یا اسکله سازی میگیره و حوزه کاریش رو گسترش میده. به عبارتی تا حالا محصولی که ارائه میداده ساختمان بوده ولی حالا داره محصول جدیدی رو ارائه میده و دیگه یه شرکت ساختمانی صرف نیست و حتی میتونه پیشوند ساختمانی رو از اسم شرکتش حذف کنه چون دیگه صرفا کارش ساختمان نیست. کاری که بعضی شرکتها انجام دادن.

اینکار علاوه بر کسب درآمد که خیلی مهمه باعث افزایش اعتبار اونها بین رقبا و کارفرماها هم میشه و نشوندهنده توانایی بالای سازمان در اجرای پروژه های غیر مشابه با پروژه های قبلی سازمانه. موفقیت تو پروژه های غیر مرتبطی که اینجور سازمانها میگیرن و براشون اولین تجربه هست خیلی مهمه و اتمام به موقع و درست این پروژه های ناهمگون جدید در واقع به اینکه  یه شرکت یا سازمانی استراتژی رو به اسم تنوع ناهمگون پیاده کرده معنی میده.

تبعات ارائه قیمت های غیر واقعی در مناقصه ها

ادغام جداول در PowerBI

واقعیت های شغلی برنامه ریزی و کنترل پروژه

پروژه ,های ,استراتژی ,میده ,تنوع ,یه ,استراتژی های ,پروژه های ,ارائه میده ,یه شرکت ,تا حالا

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پرواز آخر آرشام رنگ تولید کننده رنگ های ترافیک